الگوریتم پاندا چیست؟ راهنمای رفع پنالتی گوگل پاندا
نوشته شده توسط : عباسی


موتور جستجوی گوگل برای رعایت اصول بهینه سازی و با صرفه‌ سازی تارنما از تجهیزات بخش اعظمی سود می‌گیرد. سئو سایت  هرکدام از الگوریتم‌ های گوگل که به تیم حیوان ها تبدیل گردیده‌اند به خواسته‌های متعدد به وجود آمده‌اند. الگوریتم پاندا گوگل در سال 2011 با این اسم در گوگل شناخته شد و بر محتوای اینترنت‌تارنما‌ ها از نگاه کیفیت و تکراری نبودن محاسبه می‌نماید. موتور جستجوی گوگل برای اطمینان از اعتبار حاصل جستجوی خویش، از الگوریتم‌های مختلفی برای چک و امتیازدهی به وب سایت‌ها استعمال می‌نماید. پاندا، پنگوئن، مرغ مگس‌خوار، کبوتر و... از مهمترین الگوریتم‌های گوگل‌ اند که در سال‌های اخیر تغییرات چشمگیری را در حاصل جستجوی گوگل پدید آورده‌اند. گوگل پاندا که از سال ۲۰۱۱ در حاصل جستجوی گوگل نقش پررنگی ایفا می‌نماید، با غرض ذیل‌آوردن مرتبه وبسایت‌های کیفیت عالی تحت (Low quality sites) یا این که وبسایت‌های thin در قضیه مزرعه محتوایی عمل خویش را ابتدا کرد. درین نوشته ی علمی قصد داریم تا شمارا با طرز عمل الگوریتم پاندا، فاکتورهای تاثیرگذار و رفع پنالتی گوگل پاندا بیشتر آشنا کنیم بدین ترتیب تا انتهای این نوشته ی علمی با ما همپا باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی الگوریتم های گوگل | جدیدترین الگوریتم های گوگل را بشناسید

 

 

ولادت گوگل پاندا
آنچه سبب ساز میلاد الگوریتم پاندا شد، گلایه یوزرها از مزارع محتوا «content farms» بود که به‌سرعت در اکنون بسط بودند. مزرعه محتوا مانند مزرعه لینک و پیوند از طریق‌های بهینه سازی کلاه سیاه (black hat) بود که موجب سردرگمی بیشتر یوزرها می شد و با ضوابط گوگل، تضادومغایرت داشت. گوگل پاندا صفحه های را مبتنی بر یک نوع سیستم کیفی طبقه‌بندی می‌نماید. تا قبل از فعال سازی این الگوریتم، گوگل تارنما‌ها را از لحاظ تعداد لغت ها نظارت می کرد و صفحاتی را که بیشترین تعداد واژه و کلمه را داشتند، دارنده محتوای بهتری تلقی می کرد و در برگه نخستین حاصل کاوش قرار می‌اعطا کرد؛ البته الگوریتم پاندا، گوگل را به یک کاوش گر فن‌ای تبدیل کرد. بدین ترتیب وب سایت‌های بی‌ کیفیت و بی‌ محتوا از ورقه اولیه حاصل کاوش به صفحه ها عقب‌خیس ترد شده یا این که به صورت کلی حذف و اسپم شدند.

تاریخچه گوگل پاندا
گوگل پاندا تغییری مهم در الگوریتم جايگاه‌ بندی میباشد که برای اولی توشه در فوریه سال ۲۰۱۱ منتشر شد. ناونیت پاندا (Navneet Panda) از مهندسان گوگل بود که حالت را برای گسترش و فعال سازی الگوریتم پاندا مهیا کرد.
در سال ۲۰۱۰، کم شدن کیفیت حاصل کاوش گوگل و ارتقا مداوم مزرعه‌های محتوا، گلایه‌های متعددی را برای وبسایت گوگل تشکیل داد. آمیت سینگال (Amit Singhal) چندی آن گاه در سخنرانی‌ اش در اتفاق افتاد TEDاعلام کرد که به‌روزرسانی الگوریتم کافئین (Caffeine) در آخرها سال ۲۰۰۹ که موجب ارتقا سرعت گوگل و بضاعت آن در تسریع ایندکس مطالب گردیده بود، بعضا محتواهای بی‌کیفیت را هم با برچسب ناخوشایند ایندکس کرده بود. مت کاتس (Matt Cutts) بیان کرد که محتوا، مورد جدیدی بود که درین برهه زمانی مطرح شد. وبسایت ReadWriteWeb دراین مورد می‌نویسد: تا انتها سال ۲۰۰۹، دو نوع مزرعه محتوا وجود داشت: Demand Media (eHow infamy) و Answers.com. این تارنما‌ها مبتنی بر یک فرمول معمولی عمل می‌کردند، ساخت محتوای هدفمند برای موتورهای کاوش، آنگاه وایرال کردن آن توسط کانال‌های اجتماعی و کسب درآمد زیاد از روش استعمال تبلیغاتی از آن! مزرعه‌ محتوا مانند Demand Media با هزاران فریلنسر قرارداد همیاری منعقد کرده بودند تا در رابطه موضوعات مالامال سرچ، محتواهای مختلفی ساخت و ساز نمایند. براین اساس، گوگل موضوعاتی را که در‌این نوع تارنما‌ ها منتشر می شد، در بالا نتیجه ها جستجوی گوگل قرار می‌ بخشید. اولی تاثیر گوگل پاندا، افت مرتبه وب سایت‌هایی بود که وسعت متعددی تبلیغات داشتند. گوگل پاندا، کیفیت وب سایت‌ ها را بر طبق نوع کردار یوزرها نظارت می‌نماید. از جمله، وقتی که یک وب سایت مقاله مفیدی را عرضه می‌نماید، سکو‌ی بالای بازدید وبسایت نشان می‌ دهد که کیفیت محتوا مناسب میباشد، براین اساس گوگل روءیت کرد بهتری به مطالب وب سایت شما پیدا می‌نماید و سکو وبسایت را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چه می‌باشد و به چه شکل کار می نماید؟

 

 

الگوریتم پاندا چه میباشد؟
یک کدام از پرکاربردترین موتورهای کاوش دربین یوزرها، گوگل به حساب میآید که با دقت به خصوصیت‌ها و امکاناتی که در چنگ استفاده کننده قرار میدهد به یکی‌از دوستداشتنی‌ترین موتورهای کاوش تبدیل شده است. حالا الگوریتم گوگل پاندا یکی الگوریتم‌های کاربردی به شمار میاید که وظیفه در دست گرفتن کیفیت محتوای ارائه گردیده وب سایت را برعهده دارااست. در واقع الگوریتم پاندا در موتور کاوش گوگل به آنالیز و نظارت محتوای اسکن، محتوای کوتاه، صفحه های بی‌قیمت و تکراری میپردازد و در‌این در بین شایسته ترین تارنما از حیث بها محتوایی که از قانون ها گوگل تبعیت می‌نماید را گزینش خواهد کرد. الگوریتم پاندا با همت منحصربه‌فرد خویش منجر شده‌است تا بخش اعظمی از وب سایت‌های نامعتبر و بی‌بها حذف شوند و یوزرها با خیال و خاطر شل و سهل وآسان از اینترنت‌وب سایت‌ های دارای اعتبار استعمال نمایند.

پنالتی گوگل چه هنگامی رخداد میفتد؟

همان طور که گفته شد، الگوریتم پاندا به خواسته شناسایی و تشخیص وب سایت‌های بی‌ بها از دید محتوا به وجود آمده میباشد. وبسایت‌هایی که از تکنیک‌های بهینه سازی ‌‌کلاه‌‌ سیاه برای درج مطالب خویش به کارگیری می‌کردند به گذر زمان برهه زمانی بوسیله الگوریتم پاندا از حاصل کاوش گوگل حذف یا این که در اصطلاح مبتلا پنالتی گوگل شدند. هم اکنون سوالی که پیش می‌آید این میباشد که:

چه‌طور تشخیص دهیم که در گیر پنالتی گوگل گردیده‌ایم؟

در جواب بدین پرسش می بایست اعلام‌کرد که در شرایطی که اینترنت‌وب سایت پربازدیدی دارید و از محتوا اسکن و نادر بها به کار گیری میکنید، ممکن میباشد ناگهان بازدید ارگانیک وب سایت شما کاهش یابد و از نتیجه ها صفحه های جايگاه گوگل حذف یا این که به صفحه ها دوم منتقل گردید که در این حالت احتمالا وب سایت شما در گیر پنالتی گوگل شده‌است. پیرو به معیارها و فاکتورهای تاثیرگذار بر بهینه سازی‌ وبسایت که به وسیله الگوریتم پاندا آیتم نظارت قرار خواهد‌ گرفت، می پردازیم.





:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: